Pahra پهره

news about balochistan

Tuesday, August 08, 2006


خبرگزاری پی تی آی مدعی شد:
پاکستان خواستار نظارت ایران بر کنسولگری هند در زاهدان شده است
خبرگزاری هندی "پی.تی.آی" مدعی شد که پاکستان از ایران خواسته است که بر کنسولگری هند در زاهدان نظارت و آن را کنترل کند.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، این خبرگزاری اعلام کرد: اسلام آباد از تهران خواسته است تا برای کنترل نا آرامی ها در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، بر آنچه اقدامات تحریک آمیز هند در زاهدان توصیف کرده است، نظارت کند.
به ادعای این خبرگزاری، پاکستان این درخواست را برای ممانعت از کمک این کنسولگری به شورشیان ناسیونالیست که خواستار استقلال بیشتر و همچنین خلع سلاح پادگان نظامی پاکستان در این منطقه هستند، صورت داده است.
این رسانه مدعی شد که ،"سید کمال شاه" وزیر کشور پاکستان که اخیراً از ایران بازگشته، به مقامهای این کشوردر این باره شکایت کرده است.
این خبرگزاری اعلام کرد : اسلام آباد بارها کنسولگری هند در زاهدان و شهرهای افغانستان را متهم به کمک به قبایل مسلح ازجمله کمک به گروه غیرقانونی ارتش آزادی بخش بلوچستان کرده است.
هند می گوید که هم ایران و هم نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان درباره کمک هایی صورت گرفته به گروه های مسلح آگاه هستند.
این خبرگزاری در پایان اعلام کرد: وزیر کشور پاکستان طی دیدار خود از ایران به مقامهای این کشورگفته است که اسلام آباد برای اقدام علیه گروه های مسلح در بلوچستان به خاطر موقعیت جغرافیایی این منطقه با مشکلاتی رو به رو است

0 Comments:

Post a Comment

<< Home