Pahra پهره

news about balochistan

Friday, August 18, 2006



شناختی در بکارگيری نقل قولها

قريب بيست و سه سال پيشتر از جانب گروهی که با آن کار ميکردم، جهت اطلاع به گروهی ديگر گزارشی نوشتم. در اين گزارش برای آنکه موضوعی را با گفته ی يکی از دوستان ربط بدهم، آن گفته را بعنوان مثال در اين گزارش بکار بردم. چند روزی نگذشته بود که صاحب آن گفته مرا به محاکمه کشيد. زيرا وی مدعی بود که آن گفته را با پيش در آمد و نتيجه گيری ای خاص که با موضوعش همخوانی داشته بکار برده است. اما من برای آن محکوم شده بودم که گفته ی او را در موضوعی بکار برده ام که او هم شريک جرم ميشد.!!

ياد آن دوست بخير و گرامی باد. او راست ميگفت و من محاکمه و جريمه خود را پذيزفتم.
از آنزمان به بعد سعی کردم بگونه ای از کسی( از سقراط گرفته تا دوستان نزديکم) نقل قول کنم که عقايد آنها را تحريف نکرده باشم. يا اينکه حرفم را با اتکا بخود بگويم بدون آنکه يقه ديگران را گرفته و يا به سوگند و غيره بياويزم. مردم نيز در باور هر موضوعی آزادند.
امروز مقاله کوتاهی تحت عنوان :( شکست ننگين رژيم تهران و حزب الهش در لبنان) نوشته دوست عزيز و گرامی سنجی بلوچ را خواندم که در ميان عقايد و برداشتهای خود نقل قول ناکاملی از من هم بميان آورده اند.
بانک سنجی مسائل، جنگ، بمباران مردم بيدفاع لبنان، اعمال و اهداف اسرائيل و حزب الله را بگونه ای معتقد اند که من به شکل ديگری به آن مينگرم. برداشت و توضيح من آنگونه که سنجی عزيز اشاره فرمودند، نيست.
برخی مسائل و رخدادهای سياسی چنان است که انسان پس از پنجاه سال يا بيشتر هنوز نميتواند در موردش اظهار نظر کند. لذا من هنوز مشکل ميدانم در موارد اخير لبنان غير از آنچه که همگانی است به آن بپردازم. و در اين مورد چيزی هم ننوشته ام.
من قصد محاکمه سنجی بسيار گرامی را ندارم. آنچه که شما نوشته ايد نظر خودتان است و نظر شما را محترم ميشمارم. هرچند که با شما همنظر نيستم. گلّه ای هم از شما ندارم. فقط يک نقد برای دوستی و همزيستی مسالمت آميز تر و سازندگی همديگر بود.
اميدواريم در آينده به فرق پندارهای ديگران با اعتقادات خود بيشتر توجه نمائيم.
زنده باشيد. در انتظار نوشته ها و نظرات شما ميباشم.

هـ . براهوئی / الس پهره ای

RegardsH.S.Braahui (ulus pahrai)
ulus_pahrai@yahoo.com
braahui@hotmail.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home