Pahra پهره

news about balochistan

Thursday, August 17, 2006


جناب آقای ملازهی که دارای تجربه فراوان مدیریتی در استان و نماینده اسبق مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی است، مطالبی جالبی می نویسند که عین آخرین نوشته ایشان در مورد استانمان را تقدیم حضورتون می کنم:

امروز تلفني از دوستي هم‌استاني داشتم که اصرار داشت در جلسه‌اي که براي بررسي اوضاع و مسائل جاري استان با حضور تعدادي از دست‌اندرکاران اجرايي سابق در استان سيستان و بلوچستان تشکيل مي‌شود، شرکت کنم. من هم با توجه به تجربه‌ام که عملکرد ناصواب تعدادي از همين اعضاي شرکت‌کننده در جلسه را باعث مشکلات موجود و عقب‌ماندگی استان مي‌دانم، به طريقي از حضور در اين جلسه طفره رفتم. ايشان اصرار داشت که بالاخره اگر شرکت کنم، بهتر است. خدمتشان عرض کردم دوست عزيز! آمدن و نشستن و براي شما نيز زحمت ايجاد کردن، مشکلات استان سيستان و بلوچستان را حل نمي‌کند. چون از آنچه که در استان می‌گذرد معلوم است که قرار نيست مشکلات استان حل شود. و از سويي ديگر عده‌اي سخت در تلاشند که وانمود کنند حضور و خدمتشان در استان سيستان و بلوچستان به منزله حضور و خدمت در بدترين جاي کشور و در واقع خدمت با اعمال شاقه است. راحت‌تر بگويم حضورشان در استان سيستان و بلوچستان را که تماماً در واقع به نفع خودشان است، منتي بر گردن ديگران می‌دانند و هميشه نيز طلبکارند. باز هم خدمتشان گفتم که دوست عزيز! جمع‌شدنتان چه نفعي دارد، چرا که دولتمردان حاکم اگر واقعاً قدري به نظرات مردم و در واقع به خود مردم استان سيستان و بلوچستان ارزش و جايگاهی قائل بودند و آنان را در جمع ملت ايران به حساب مي‌آوردند، انتصابات اين‌چنيني را از صدر تا ذيل انجام نمي‌دادند. وضعيت بد اشتغال و بيکاری فزاينده، اوضاع بسيار عجيب تأمين امنيت در استان و از همه مهمتر ديوار بی‌اعتمادی معنی‌دار شده‌اند و بسيار معنی‌دارتر آن است که کسی بنا ندارد حتی آنها را برای دلشادی مردم، به زبان هم بياورد.
قطعاً اين نوشته‌ام براي خيلي‌ها سوژه خوبي خواهد بود و به قول خودشان دشمن انقلاب و نظام را به راحتي پيدا کردند. يکي از معضلات ما همين است. تا کسي از مردم استان بالاخره براي حفظ حيثيت ملي، نظري را گفت، به بدترين شيوه با او دست به يقه مي‌شوند و ميدان براي تماميت‌خواهان بدخواه هموارتر مي‌شود. عاشقان قدرت آنچنان جولان مي‌دهند که بيا و تماشا کن. آيا اين برخوردهايي که دولتمردان با مردم استان سيستان و بلوچستان مخصوصاً در انتصابات اخير انجام دادند، مي‌توانستند با مردم ساير استانهای کشور انجام دهند؟ قطعاً پاسخ منفي است. پس چرا دور هم جمع شويم و چه بگوييم؟ اقلاً با جمع نشدن ما به دور هم و تشکيل ندادن جلسه براي مسائل استان، زخم‌هاي کهنه را باز نمي‌کنيم و اين بهتر است

0 Comments:

Post a Comment

<< Home