Pahra پهره

news about balochistan

Saturday, October 28, 2006

چند نظر از نظرات دوستان خوبی که وبلاگ موسسه نگاران را مطالعه مینمایند.
یک جوان بلوچ:
با توجه به گردش سرمایه هنگفت در منطقه آزاد نمی دانم دلیل عدم توسعه شهر چابهار در چیست. با آنکه این برهانی روشن بر همگان است که چابهار دروازه طلایی به اسیای میانه میباشد. آنچه از همه مهمتر است نقش بسیار پایین تجار و کاسبان بلوچ در رویکرد توسعه منطقه ازاد چابهار است. دلیل عدم حضور اینان در این مهم چیست ؟؟؟
صادق :
دلیل تمامی این دلایل ریشه در مشکلات قدیمی دارد مشکلاتی که هم اکنون و در حال حاظر هم گربان گیر این مردم بوده و است و میباشد. سطح پایین سواد ـ فقر - عدم تامین معیشت مردم دلایل مهم این ناتوسعه هستند . ولی مهمتر از همه کم بودن نقش این مردم در مسیر توسعه پیرامون خود .
سوت و کور:
عدم توجه کافی مسولین به این منطقه در تخصیص اعبارات و ردیفهای اعتباری مناسب یکی از دلایل کم شدن روند توسعه است. مسولسنی که اگر بخواهیم از آنها انتقادی را بگویم به آنان برمیخورد اگر بخواهیم تعریفی از آنها بگویم میگویند کمه !!!!! همواره شاهدیم که طرحهای بزرگ به دلیل این کمبود اعتبارات در حال حاظر بدون تکلیف مانده اند . مانند بیمارستان بخش پلان چابهار که قدمتش را اگر بگوییم میشود خود یک اثر تاریخی بعد از انقلاب که دیوارش و پی ساختمان را ساختند و مابقی ساختمان خدابداند بودجه اش کجا رفت چه شد و چه گذشت؟؟؟!!!!
شهنام بلوچ:
هر گاه بخواهیم حرفی را بزنیم تعصباتمان را به رخمان میکشند که شما اینگونه هستید و آنگونه . اما خدا وکیلی مردم بلوچ کی و کجا در این سالهای جدید فرزندانشان را از تحصیل بر حذر داشته اند . مسولان محترم آموزش و پرورش به این بهانه های سعی در توجیه عملکرد ضعیف خود در منطقعه بلوچستان نداشته باشید. بیایید به جایی این حرفهای ناتوانتان به فکر از بین بردن مدارس کپری باشد . بیایید به فکر اصلاح سیستم اموزشیتان در این منطقه باشد . شما در کجایی دنیا دیده اید که معلمی هرگز در کلاس حاظر نباشد اما همیشه حضور او در اثبات گردد و حقوق بدون وقفه پرداخت گردد. کجا دیده اید که مدرسه ای با چهار کلاس را دو کلاسش را مدیر مدرسه برای زندگی کردن جدا نمایید. و دانش آموزان بالااجبار باید در دو شیف و با وضعی نامناسب در دوکلاس درس بخوانند. اقایان محترم چشمهاتون را باز کنید و همه جار ا ببینید.
دانشجو:
آقای ورنا بلوچ و دوستان:
سخن شما در مورد توسعه بلوچستان و اینکه تنها راه توسعه بلوچستان همت مردمان آن است . خیلی جالب و زیبا بوده است . درست است ما باید دست در دست هم بگذاریم و برای این مسله تلاش بکنیم.
از تمامی دوستانی که با نظرات ارزنده خود همواره راهنما و یاریگر ما هستند تشکر و قدر دانی مینمایم و امید دارم همواره ما را با راهنمایی های ارزنده تان یاریگر باشید.
فربا بلوچ
مسول بخش امار و اطلاعات
موسسه نگاران

0 Comments:

Post a Comment

<< Home