Pahra پهره

news about balochistan

Wednesday, July 12, 2006

مشارکت و رای آگاهان بلوچستان در امور سياسی خاورميانه ضروری است.



بلوچستان پرس نيوز

Balochistan press News
تماس با ما و ارسال خبر
مشارکت و رای آگاهان بلوچستان در امور سياسی خاورميانه ضروری است.
هـ . س . براهوئی ( الس پهره ای )

گفتگوهائی که در سالهای اخير تحت مسائل سوخت اتمی پارس "ايران" صورت گرفته است، ادامه قطعنامه مشهور 598 و دورانهای پيوسته ی قبل و بعدی آن است که از ديد و بررسی آگاهان مسائل اجتماعی و جهانی فقط جنبه ی سياسی داشته و خارج از خواست و رای عمومی مردم مناطق مربوطه ميباشد.

در ورای گفتگوهای اخير که در حقيقت همان طرح خاورميانه ی بزرگ است، با توجه به عدم حضور آگاهان سياسی بلوچستان، تصميماتی روی مواردی بسيار مهم اتخاذ شده است که نه تنها مردم و آگاهان سياسی و مردمی بلوچستان به آن اعتراض دارند، بلکه اين "تصميمات يکطرفه" بجای آنکه از آينده ای صلح آميز برخوردار باشد، ابهاماتی که منجر به خطرات جنگ ميشود را در پی دارد.
در صدر اين ابهامات موارد مهمی از جغرافيای بلوچستان است که دو ولايت مهم آن « گمبران » (بندرعباس) و« نيمروز » از نقشه اصلی بلوچستان جدا گرديده و بدان معنا است که حقوق جغرافيائی و تراکم زبانی ـ ملی مردم بلوچستان و بطور اخص رای مردم گمبران و نيمروز در آن ناديده گرفته شده است.

از آنجائيکه آگاهان ملی ـ سياسی بلوچ ميبايست موارد مهمی از اين قبيل را با مردم وطن خود در ميان بگذارند، از اينرو جهت پيشگيری از بروز مناقشات آينده بهتر است طراحان خاور ميانه ی بزرگ در تصميماتشان عجله ننمايند و يا در غير اينصورت مهم است در کليه ی جلسات تصميم گيری از آگاهان بلوچ دعوت بعمل آيد تا موضوعات سياسی جهان و بخصوص بلوچستان، صلح آميزتر حل و فصل گردد.

من و آگاهان هموطنم وظيفه خود ميدانيم تا اعتراض مردم بلوچستان را نسبت به پيشنهادهای سياسی کشورهای ذينفع در مشارکت خاورميانه ی بزرگ در تقسيم بندی ای که در نقشه پيشنهادی ارائه شده اعلام نمائيم.

همانگونه که مردم گمبران و نيمروز اطلاع دارند، اکثر آگاهان ملی ـ سياسی بلوچستان پس از آزادی و استقلال بلوچستان، خواهان تشکيل يک دولت فدرال ـ ليبرال بر گرفته از آرای آزاد مردم در جغرافيای بلوچستان ميباشند که در آن حقوق تمام اقليت های قومی، زبانی و مذهبی طبق اعلاميه ی جهانی حقوق بشر رسمی خواهد بود.

1 ـ نقشه امپراطوری انگليس پس از سالهای ( 1983 ـ افغانستان ) ، ( 1925 ـ ايران )، ( 1947 ـ پاکستان ) و...

2 ـ نقـشـه پـشـنـهـادی طرح جديد :




3 ـ نقشه حقيقی بلوچستان قبل از دخالتهای روسيه تزاری، انگليس، آمريکا و آلمان:

http://www.balochistaninfo.com/News%20Archive%202006/ulus0708.htm

0 Comments:

Post a Comment

<< Home