Pahra پهره

news about balochistan

Friday, August 18, 2006


12:34 گرينويچ - پنج شنبه 17 اوت 2006 - 26 مرداد 1385
جنگسالار پاکستانی: در افغانستان جهاد می کنيم
يک جنگسالار پاکستانی در وزيرستان پاکستان می گويد که به 'جهاد' عليه نيروهای خارجی در افغانستان ادامه خواهد داد.
حاجی عمر که رهبری طالبان را در وزيرستان جنوبی به عهده دارد، گفته است که آنها با دولت پاکستان قرارداد کرده اند که با حکومت مرکزی اين کشور جنگ نکنند، اما به نبرد عليه نيروهای خارجی در افغانستان ادامه دهند.
اين جنگسالار پاکستانی، در گفتگو با گزارشگر پشتوی بی بی سی گفته است که تا وقتی نيروهای خارجی (آيساف و ائتلاف بين المللی)در افغانستان حضور دارند، او و همرزمانش، به "جهاد" عليه اين نيروها ادامه خواهند داد.
او همچنين اين خبر را تاييد کرد که جنگجويانی از مناطق قبايلی پاکستان، در کنار طالبان در افغانستان حضور دارند.
برای شنيدن اين گفتگو به زبان پشتو اينجا را کليک کنيد
حاجی عمر در بخش ديگری از اين گفتگو گفت همان طور که آمريکا، بريتانيا و پاکستان متحد شده اند، افراد طالبان نيز در مناطق قبايل آزاد پاکستان، با افرادی که او آنها را "مجاهد و طالبان افغان" خواند، متحد شده اند.
او گفت: "کسانی که با ما می جنگند ما هم با آنها می جنگيم."
حاجی عمر در سال 2004 بعد از کشته شدن نيک محمد رهبر سابق طالبان پاکستانی به دست نيروهای ائتلاف در افغانستان، رهبری طالبان پاکستانی را به عهده گرفت.
او همچنين در اين اظهار نظر گزارشگر پشتوی بی بی سی که "پاکستان نمی خواهد جنگجويان پاکستانی در افغانستان بجنگند"، گفته است: "ما به خواست حکومت پاکستان عمل نمی کنيم، ما بر اساس اسلام و شريعت عمل می کنيم. بر اين اساس ما در هر کشوری خواهيم جنگيد ".
او می گويد اين افراد معتقدند که از وقتی آمريکا قدرت را در افغانستان به دست گرفت، به آنها ظلم شده است.
حاجی عمر افزوده که از زمان مبارزه با شوروی سابق در افغانستان، افراد او همچنان مسلحند و اکنون هم از همان پايگاه های زمان شوروی استفاده می کنند.
فرمانده طالبان پاکستانی در پاسخ به اين پرسش که آيا مستقر شدن ارتش پاکستان در مرز اين کشور با افغانستان، فعاليت طالبان پاکستانی را محدود نخواهد کرد، گفته است: "هيچ نيرويی ما را از رفتن به افغانستان باز نخواهد داشت".
او گفته است "راه های زيادی وجود دارد که می شود پنهانی به افغانستان رفت".
مقامات افغان، تاکنون بارها گروههای بنيادگرای پاکستانی را به حمايت از شورشها در داخل افغانستان متهم کرده و از آنچه برخورد ضعيف پاکستان با اين گروهها خوانده شده، انتقاد کرده اند.
در مقابل، دولت پاکستان اين اتهامها را رد می کند، و ادعا می کند که شماری از شبه نظاميان مسلح مخالف اسلام آباد، با عبور از مرز افغانستان در پاکستان خرابکاری می کنند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home