Pahra پهره

news about balochistan

Wednesday, July 26, 2006


در سالهاى اخير؛بيشترين تلفات شيوع بيمارى خونريزى تب کنگو در سيستان و بلوچستان بوده است
زاهدان - خبرنگار رسالت:
به منظور بررسى آخرين وضعيت بيمارى تب کريمه کنگو و گزارش وضعيت دفع زباله در سيستان و بلوچستان جلسه کار و گروه بهداشت، درمان و تامين اجتماعى اين استان تشکيل شد.
دکتر محسن مشکات مدير کل بررسى‌ها، مبارزه و مراقبت بيماريهاى دامى سازمان دامپزشکى کشور با اشاره به اينکه بيمارى تب خونريزى دهنده کنگو از کنه آلوده و دام به انسان منتقل مى‌شود در سالهاى اخير بيشترين آمار مبتلايان به اين بيمارى در سيستان و بلوچستان بوده است.
وى افزود: افراد در معرض ابتلا به اين بيمارى دامداران،‌کشاورزان، شکارچيان، کارکنان دامپزشکى و کشتارگاهها و افرادى که با گوشت سر و کار دارند مى‌باشد.پرويز آرامش مديرکل سازمان بهزيستى سيستان و بلوچستان نيز با اشاره به دفع غيربهداشتى زباله در سطح اين استان خواستار احداث کارخانه‌‌هاى بازيافت زباله و دفن بهداشتى زباله در مناطق دور از نواحى مسکونى و صنعتى شهرهاى سيستان و بلوچستان شد.
در اين خبر همچنين معاون سياسى امنيتى استاندارى سيستان و بلوچستان بر ترويج فرهنگ صحيح دفن زباله در استان تاکيد کرد و شهرداريها را موظف به جلوگيرى از تخليه زباله و نخاله‌هاى ساختمانى در محله‌هاى غيرمجاز در اطراف شهرها نمود.
صادقى بر مکان‌يابى محل دائمى دفن زباله‌ها در شهر کنارک باتوجه به بحران بودن وضعيت دفن زباله در اين شهر تاکيد کرد و خواستار طراحى مکانيسم ويژه‌اى براى نظارت دائمى بر کشتارگاههاى استان شد.
همچنين در اين جلسه مصوب شد پستهاى قرنطينه دامى در مبادى ورودى مرزى ايجاد شده و ضمن کنه‌زدايى از دامها در اين مکانها ورود و خروج دام از استان با نظارت کامل ادارات دامپزشکى استان و همکارى نيروى انتظامى صورت پذيرد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home