Pahra پهره

news about balochistan

Sunday, October 15, 2006


مديرعامل جمعيت «اميد» سيستان و بلوچستان: كودكان بي‌هويت از مهمترين مشكلات استان است
سرويس: اجتماعي 1385/07/23 10-15-2006 12:11:42 8507-13020: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي
مديرعامل جمعيت «اميد» سيستان و بلوچستان، تولد كودكان بي‌هويت و بدون شناسنامه حاصل ازدواج اتباع بيگانه با زنان ايراني را مهمترين مشكل كودكان اين استان دانست.
حبيب‌الله دانش شهرك، در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا افزود: تعداد قابل توجهي از مردان افغان پس از ازدواج با دختران ايراني به دليل بروز برخي مشكلات، خانواده خود را ترك مي‌كنند؛ اين در حاليست كه بسياري از كودكان آنها فاقد شناسنامه هستند.
وي در ادامه ضمن اظهار تاسف از اين كه برخي مردان ايراني نيز به دليل فقر فرهنگي چندين مرتبه ازدواج كرده و براي آنها گرفتن شناسنامه براي كودكانشان اهميتي ندارد، بيان كرد: پسر بچه‌ها نيز تنها 2 تا 3 سال درس مي‌خوانند و سپس به عنوان نان‌آور به دنبال كارهاي كاذب از قبيل آوردن كالاهاي خارجي از مرز، فروش بنزين و غيره فرستاده مي‌شوند.
دانش با بيان اين كه دختران نيز در اين مناطق معمولا به لحاظ فرهنگي اجازه تحصيل ندارند اين امر را داراي عموميت ندانست و ادامه داد: اين در حاليست كه برخي از دختران نيز در سنين پايين 9 تا 14 سالگي ازدواج مي‌كنند.
مدير عامل جمعيت «اميد» سيستان و بلوچستان كه در خصوص حمايت از زنان و كودكان فعاليت مي‌كند، از ساير انجمن‌هاي غيردولتي در استانهاي توانا درخواست كرد به لحاظ مالي و امكانات فرهنگي به كمك كودكان اين مناطق بيايند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home