Pahra پهره

news about balochistan

Tuesday, October 17, 2006

آقای دلاور بلوچ

دوستان خوب و محترم

این سخنان در واقع جوابی به این گرامی معظم نیست بلکه درد دلم و نجواییم است که بی پرده به سمع همگان میرسانم و امید وارم دوست خوبم دلاور بلوچ که او را در این نوشته مورد خطاب قرار داده ام از این حرفها رنجیده خاطر نگردد و مرا اگر حرفی به اشتباه در مورد ایشان بیان کردم را مورد بخشایش خویش قرار دهند.

آقای دلاور بلوچ

من پستی را که شما در وبلاگتان گذاشته بودید را مطالعه نمودم اما در عجبم که شما عزیز محترم که افسانه بلوچ را با چنان تندی مورد خطاب قرار دادید کجا توانستید حرمت یک زن بلوچ را در اندیشه روادار متمدنانه امروزی حفظ نمایید.دوست خوبم شما همیشه عنوان کلمه آزادی را بدون پروا و حراس برای همگان بیان می نمایید اما از ابراز عقیده یک شخص به بدترین شکل وی را مورد نکوهش قرار میدهید. آن هم یک زن یک بانوی بلوچ را که همیشه شعار میدهیم زنان غیرت بلوچند.
دوست خوبم :
بگذاریم هر کس عقید خود را بیان نماید نه اینکه بخواهیم با ابراز عقیده شخصی هر فرد که آن را بیان مینماید وی را خائن نادان و غیره خطاب نماییم .
اگر واقعا به عمل خود مقیدید به شعار بلندتان عمل تا در آینه اخلاص هر فردی را با هر مسلک پیام و سخنی عزیز محترم بدانید. هر کس به نوع و در خور اندیشه و توانایش سعی در فعالیت در حیطه موضعات بلوچستان دارد. و همان اندازه که بلوچ و بلوچستان برای شما عزیز هستد برای همه که دلشان به عشق بلوچ و بلوچستان میتپد عزیز است.
محترم گرامی:
من شما و تمامی وبلاگ نویسان بلوچ را به خویشتنداری و سعه صدر بیشتر در مورد ارتباط مستمر با یکدیگر و بستری مناسب برای نشان دادند چهره واقعی بلوچ دعوت مینمایم و همچنین از تمامی آن عزیزان به عنوان کوچکترن خدمت گذار بلوچ و بلوچستان میخواهم سعی در نوشتن پست های مناسب در مورد بلوچ و بلوچستان دعوت مینمایم. پستهای که نشان دهنده:
1- توانایی های بلقوه بلوچ و ارزشهای بیشمار بلوچستان
2- سعی در زدودن زنگار هویت جعلی که بر مردم بلوچ و بلوچستان به بی عدالتی محض روا داشته اند
3- ایجاد همبستگی واتحاد وانسجام ناگسستنی بین هم
4- تعریف متنوع از هویت جدید بلوچ و نشان دادن او به جهانیان در پرتو سنتها و باورهای بلوچ
نمایید. فکر میکنم تا حدودی در حیطه اطلاع رسانی بدین وسیله میتوان به حداقل موفقیت روی اورد.
مکرم معظم :
خوب میدانیم که حال دوران تحجر به پایان رسیده و زمین زمان غرق در توسعه پیشرفت است . پس اگر میتوانیم بیاییم جایگاه واقعی خویش را در دهکده جهانی توسعه به همگان نشان دهیم. در دوران تحصیلم در مقطع ابتدایی در کتاب فارسی قطعه جالبی هنوز در ذهنم باقی مانده است و آن مخفی شدن سربازی در یک خرابه برای حفظ و بقای جانش بود که بر روی دیوار خرابه مورچه ای را مشاهد نمود که سعی مورچه ای کوچک در حمل یک دانه گندم به بالای دیوار و رساند این دانه گندم به لانه خویش بود . مورچه بارها این عمل را تکرار کرد . بارها شکست خورد اما از شکست دلسرد ناکام نگشت بلکه با سعی و تلاشش توانست به هدف خود برسد و بر نا توانی غلبه نماید و پیروزی شیرین و دلچسب برای خود کسب نماید.پس بیایید اندیشه های توانایمان را بدون هیچ اقراقی با هم برای رسیدن به تعالی و آرامان شهر آرزوهایمان بین هم مطرح نماییم و تا با این اندشه ها همیشه سعی در بهتر شدن وضعیتمان داشته باشیم.
استاد فقید اشرف سربازی شعری زیبا و گویا تحت عنوان پروسه آزادی به نام ( او برکسن برزین چنال) دارد که در این شعر با صراحت به حقیقتی تلخ در بین ما بلوچ مردمان اشاره مینماید . حقیقتی که هر شنونده را تحت تاثیر قرار میدهد و او را به یاد کارهای که برای بلوچ و بلوچستان انجام داده و یا توانسته و انجام نداده می آورد. شعری که حقیقت امرش از دور ماندگی و بی تمایلی بلوچ نسبت به آینده و حرکت آهنگینش در جامعه توسعه امروزی دارد. ما همیشه سعی داشته ایم که دیگران را مورد نکوهش قرار دهیم آیا تا کنون شده است که خود را مورد نکوهش و خطابه قرار دهیم.
دوست گرامی :
اگر از یک طرف با اندیشه اسلحه و با نیروی قهریه به فکر برانگیختن و ایجاد آزادی باشیم باید بگویم حرفی است ناتوان بلکه باید از سوی دیگر با اندیشه پیشرفت و توسعه سعی در این مهم هم داشته باشیم . اگر از یک سو به قول شما به اسلحه نیاز مندیم .از سوی دیگر به مهندسین ، پزشکان ، معلمین ، مدیران مدبر بلوچ ، ثروت مادی و ... نیاز داریم ، تا بتوانیم پیام توانی و استعداد بارور جوانان بلوچ را به رخ جهانیان بکشانیم . هر آنقدر که مدیران و نیروی های غیر بومی را به عنوان مجریان عقب ماندگی بلوچستان معرفی مینماییم کمی هم باید از مدیران بومی انتظار داشته باشیم. و از جوانان بلوچ بخواهیم به جای جلوه نمایی سعی در تحکیم اندیشه های توانایی خود داشته باشند.
آیا نمیتوانیم با همگامی هم ریشه شوم اعتیاد را بخشکانیم.

دیدده بگشایی ای قلندر

به خدا هنگامی که در یکی از شهرهای بلوچستان قدم میزدم دیوارها و معابر عمومی را میدیدم که سرخ فام هستند در تحیر ماندم که گمانم اینجا هر روزه عده زیادی کشته میشوند اما ناباورانه دیدیم که سرخ فامی دیوارها از خون نیست بلکه پانی است که منه جوان بدون دانستنش کام شیرینم را بدان تلخ و زهرمار مینمایم . اعتیاد...
اگر به رویداد وبلاگ نویسی در اینترنت نگاهی گذرا داشته باشی خواهید دید که جوانان بلوچ با چه علاقه و اشتیاقی مطالب را جمع آوری و در وبلاگهای خود در معرض نمایش جهانیان میگذارند و این جای بسی افتخار است که جوانان ما توانایشان کمتر از دیگران نیست . پس باید در این اندیشه بود که جوانان عزیز مان که بدین حال رسیده اند چگونه میتوانیم آرمانهای یک رنگمان را در کنار همدیگر بگذاریم تا حقیقتی بهتر و زیبنده تر از این داشته باشیم.
و در کلام نهایت اینکه:
مرام و هدفمان نه آن باشد که هر از گاهی به همدیگر توهین روا داریم و کدورتی پیشه نماییم. بلکه سعی در ایجاد یک وحدت رویه در مفهیم و برنامه هایمان داشته باشیم. دوست خوبم ما همگان در مورد ظلمی که به مردم بلوچ روا داشته و میشود واقفیم و هر کس حق دارد به اندازه توان خویش از این عمل اعلام انزجار نماید. و هر کس در توانش خودش حق دارد در مورد این موضوع فعالیت نماید. و من و شما و امثالهم حق نداریم کسی را خائن به جان و نام بلوچ و بلوچستان بنامیم.
دوست خوبم:
امیدوارم کلام ناکام و سخنان کوتاهم را به عنوان بی حرمتی و بی مهری نسبت به خویش قرار مدهی و همواره مرا با سخنان و کلام گویایت راهنما باشی.
با تجدید احترام
خدمت گذار کوچک بلوچستان
ورنا بلوچ

0 Comments:

Post a Comment

<< Home