Pahra پهره

news about balochistan

Saturday, November 04, 2006

خود فروختگان


ديگر نميدانم که چه مي نويسم . اما خوب ميدانم از که مي نويسم.
از کساني که شرافت وطن را ارزان فروختند و درس نامردي آموختند.
نميدانم که چطور از مردمي از جنس خودم از گوشت و پوست و سرزمين من هستند و اما غريبه و همه چيز انان با ما فرق مي کند.
طرز تفکر آنان ،فرهنگ آنان، زندگي آنان.
آري از کساني مي گويم که پا بر اعتقادات و رسم و رسوم خويش گذاشته اند که هيچ بلکه با تمامي وجود از فرهنگ و موجوديت بيگانگان در سرزمين خود دفاع مي کنند و اگر به آنان بگويي که در اشتباه هستند ، از تو مجسمه بي فرهنگي و ناداني را در اذهان بي چيزشان ترسيم مي نمايند و تو و جامعه تو را عقب مانده مي نامند.
از کساني مي گويم که به کمک بيگانگان شتافته اند و براي ارتقاي درجه و پست و منسب ، دست چاپلوسي جلوي همان دشمنان قسم خورده خويش و مردمشان که تشنه به خونشان هستند و مي خواهند موجوديت آنان را از صحنه روزگار محو کنند دراز کرده اند . و خود را محتاج آنان مي بينند و اين ننگ و ذلت را بر خود پذيرفته اند که چه بسا به آن افتخار هم مي کند که به فلان کسان خدمت ميکنند.
و نمي دانند که ندانسته تيشه به ريشه خود ميزنند.
آري رمي سخن من با کساني است که بلوچ نما هستند.
بسيار اتفاق افتاده که مردم شکايت مي کنند که فلان کسان بلوچ هستند اما رفتارشان با ادم به گوناي هست که هزار برابر بر بيگانگان شکر مي گذارند.
آري ما بايد بدانيم که اينها همان گرگ صفتان هستند که در لباس ميش هستند و همان بلوچاني هستند که همه شرافت و انسانيت خود را در قبال اين دنياي چند روزه فروخته اند و به همين دليل به اين پستها گمارده شده اند .
و در واقع شان و منزلت انسانيت و بلوچ را به زير سوال برده اند . و حتي وقي مي خواهند خدمت و چاپلوسي خود را نشان دهند کاسه داغ تر از آش شده و بمانند جن زده ها رفتاري به مراتب بدتر از بيگانگان از خود بروز مي دهند و هم اينها هستند که جهت تبليغات عليه وجهه بلوچ بزرگترين خدمت را به دشمنان مي کنند. و برادران و خواهران خود را از خود دور مي کنند و غافل از آنند که خود به ريشه تنومند بلوچ تبر ميزنند.
که از اين قبيل آدمها در هر جا و هر لباسي مي تواني ببيني در لباس معلم، دکتر ، مهندس ، مولوي ، حسابدار ، بانکدار و خلاصه هر شغل و منصبي.
و اينجاست که ما بايد حواسمان را جمع کنيم و کل جامه بلوچ را با اين عده انگشت شمار و خود فروخته جمع نبنديم و اشتباهات انان را به حساب کل نگذاريم و هر روز دعا کنيم که خداوند خود آنها را هدايت کامل نصيب گرداند.
که ديگر به مردم خود خيانت نکنند، که گناهي بس عظيم تر از ظالمان برايشان نوشته خواهد شد و بايد به عاقبت اين کار ننگينشان هم باشند
الف از پهره

0 Comments:

Post a Comment

<< Home