Pahra پهره

news about balochistan

Monday, November 27, 2006

مدیریت محترم رادیو بلوچی
و همچنین تمامی مردم دلاور و ملت گرانقدر بلوچ
و بردار گرامی و ارجمندم جناب دلاور بلوچ
ضمن عذر خواهی از رفتار نسنجیده و دور از شان و منزلت ملت بلوچ و از اینکه این چنین افرادی با سو استفاده از نام و ورنا بلوچ و ملت بلوچ سعی در خدشه دار کردن و ماهیت اصلی و حقیقی ملت بلوچ دارند و سعی بر ان دارند تا همبستگی ایجاد شده و محکم بین ملت بلوچ را بشکنند.بسیار متالم و ناراحت و نگران شدم.
ملت بزرگ بلوچ برادارن خواهرانم من ورنا بلوچ ضمن رد تمامی سخنان و نوشته های را که به هوا خواهی بنده سعی در مسموم کردن جو همبستگی ملت بلوچ را دارند با توجه به پشتببانی و حمایت شما سروران گرامیم رد نموده و اعلام مینمایم بنده با این انجمن که تا کنون نه نامی و نه خبری از آن شنیده ام هیچ نوع ارتباطی نداشته و ندارم. من و موسسه ام و دیدگاهمان روشن هدفمان مشخص و حرفمان صریح بوده و نیاز به پشتیبانی افرادی همچون این انجمن ناشناس نداشته نداریم و نخواهیم داشت.
دوستان من به کرات با برادرم دلاور بلوچ بحث و تبادل نظر داشته ام، همیشه سخنان او را با توجه به شعار بلند موسسه مان یعنی همفکری تلاشی برای بودن و هست کردن با جان دل پذیرفته ام . گرچه همیشه به سخنان این بزرگوار پاسخ میداده ام اما در اولین حرفم که مدیریت محترم رادیو بلوچی بدان میتواند شهادت بدهد ، همبستگی و وحدت ملت بلوچ را در نظر گرفته ام. دلاور بلوچ برادر من و عضوی جدا ناپذیر از پیکره وجودی من میباشد.هر کس کوچکنرین اهانتی به او داشته باشد گویا ملت بلوچ را مورد اهانت قرار داده است .
موسسه نگاران بار دیگر به صراحت بیان اعلام مینماید هواخواهی و حمایت انجمنهای همچون این انجمن را نخواسته و نمی خواهد زیرا ما این را میدانیم ملت بلوچ پیشتیبان ما است.
از خداوند سبحان تقاضا دارم این افراد را به راه و طریقت معرفت اشنا نماید و انان را هدایت دهد و گرنه هدایت ناپذیر میباشند همان را کند که حقشان از ان بیشتر نیست.
پس بلند فریاد بزنید زنده باد بلوچ زنده باد بلوچستان
فرزند کوچک ملت بلوچستان
ورنا بلوچ
خدمتگذار ملت بلوچ
در موسسه نگاران ارگان فعال در ضمینه توسعه همه جانبه بلوچستان
5/9/1385
26نوامبر2006
توجه شما مطالعه کنندگان محترم را به قسمتی از اسانامه موسسه نگاران که در قسمت پایین وبلاگ موسسه موجود میباشد را جلب مینمایم.
( زنده باد بلوچ زنده باد بلوچستان )
نگاران مجموعه بزرگترین سنگ نوشته های بشری به زبان تصویر میباشد که در دره نگاران ، سراوان بلوچستان قرار دارند و نام نگاران بر گرفته از این مکان میباشد. موسسه اینتر نتی نگاران یک و موسسه غیر دولتی میباشد. نگاران هیچ نوع وابستگی اعم از سیاسی ، فکری ، عقیدتی ، مالی و ... به هیچ گروه، حزب، و یا جناحی نداشته و ندارد و خود را موظف میداند فعالیت های خود را برای اکثریت ملت بلوچستان بدون در نظر گرفتن هیچ نوع ملاکی اجرا نمایید. نگاران همچنین آمادگی خود را جهت ایجاد و گسترش روابط کاری و علمی با تمامی سازمانهای که در زمینه توسعه خصوصا توسعه بلوچستان فعالیت مینمایند را جهت بهره گیری از تجربیات و تبادل نظرات اعلام مینماید. نگاران خود را مکلف به حفظ شخصیت و کرامت انسانی خصوصا مردم بلوچ در هر سن ، هر مقطع و هر نو ع طرز تفکر میداند. نگاران در فعالیت های خود استقلال کامل داشته و خط مشی کاری از هیچ مرجعی دریافت نمی نماید. نگاران از آزادی بیان دفاع نموده و با هرگونه تلاش برای به زیر پا گذاشتن اصل و حقیقت آزادی بیان مخالف میباشد. اطلاعیه ها سازمانی نگاران با نام ورنا بلوچ مدیر موسسه صادر میگردد و هر نوع اطلاعیه دیگر به غیر از این عنوان دارای وجه رسمی نمی باشد. نگاران مهمترین هدف خود را حمایت و همراهی کامل از جوانان پر تلاش بلوچ در سرتاسر دنیا برای اندیشه همفکری جوانان بلوچ برای بلوچستانی سبز که عنوانی فراگیر برای تمامی جوانان بلوچ دارد و با شعار همفکری تلاشی است برای بودن و هست کردن میداند. نگاران تنها و مهمترین وظیفه خود را تلاش برای توسعه همه جانبه بلوچستان همگام با توسعه جهانی و اطلاع رسانی صحیح در خصوص این مهم بر اساس مفاهیم توسعه پایدار با محوریت انسان سالم میداند. و بلاگ نگاران تنها مرجع صدور اطلاعیه ، مصاحبه ها ، و برنامه های این موسسه میباشد. از تمامی عزیزانی که تمایل به همکاری با نگاران و یا حمایت از تداوم حیات این موسسه و یا هر نوع کمکی را دارند میتوانند با ارسال ایمیل به بخش مدیریت نگاران ما را مطلع نموده تا در کوتاه ترین زمان به درخواستشان پاسخ داده شود. این مهم را همواره به یاد داشته باشید که تنها راه ادامه حیات موسسه نگاران حمایت بی دریغ شما عزیزان و دوست داران نگاران میباشد. همیشه ما در انتظار یاری شما هستیم.موفق پیروز سربلند باشید.
با تجدید احترام
ورنا بلوچ
مدیر موسسه نگاران

0 Comments:

Post a Comment

<< Home