Pahra پهره

news about balochistan

Thursday, July 27, 2006

نخستين محموله لوله‌هاي گاز رساني به سيستان وبلوچستان در ايرانشهر تخليه
زاهدان ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۵/۰۵‬
داخلي. اقتصادي. گازرساني.
استاندار سيستان وبلوچستان گفت: نخستين محموله لوله‌هاي ‪ ۵۶‬اينچي خط انتقال گاز از عسلويه به سيستان و بلوچستان وارد ايرانشهر شد.
دكتر حبيب‌الله دهمرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام مطلب فوق افزود: با انتقال لوله‌هاي گاز به ايرانشهر عمليات لوله گذاري از اين شهرستان به عسلويه بزودي آغاز مي‌شود.
وي اعلام كرد: با تصويب طرح گاز رساني به استان سيستان و بلوچستان در سفر سال گذشته رياست جمهوري به اين استان و انعقاد قرار داد اجرايي اين طرح عظيم بين قرارگاه خاتم الانبياي سپاه پاسداران و وزارت نفت، عمليات اجرايي آن از چند منطقه شروع شده است.
استاندار گفت: اعتبار اوليه‌اي كه براي اجراي ‪ ۹۰۰‬كيلومتر خط انتقال لوله از عسلويه به ايرانشهر اختصاص يافته ‪ ۱۵۰۰‬ميليارد تومان است كه اين رقم جداي از اعتبار شبكه داخلي استان مي‌باشد.
او ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت اين طرح به مدت سه سال به اتمام مي رسد اما طبق قرار داد منعقده طرح مذكور در مدت ‪ ۳۰‬ماه اجرا و گاز از عسلويه به ايرانشهر انتقال مي‌يابد.
دهمرده گفت: همزمان با اجراي طرح خط انتقال، شبكه داخلي و انشعابات مربوطه نيز به اجرا در خواهد آمد بطوري كه پس از گذشت ‪ ۳۰‬ماه ضمن اتمام خط لوله انتقال گاز عسلويه ايرانشهر و شبكه داخلي، مردم شهرها و روستاهاي استان نيز در منازل خود از اين نعمت بهره‌مند خواهند شد.
وي از توجه و عنايت رياست محترم جمهوري، وزارت نفت، سازمان مديريت و برنامه ريزي، سپاه پاسداران، نمايندگان مردم استان در مجلس و تمامي دست‌اندركاران طرح قدرداني كرد.
استاندار بيان كرد: با انتقال گاز از عسلويه به استان سوخت مورد نياز نيروگاههاي برق ، كارخانجات، صنايع ، مصارف خانگي و تجاري و خودروهاي گاز سوز تامين و بسياري از مشكلات موجود مرتفع خواهد شد.
او گفت: صادرات گاز به پاكستان، هندوستان وافغانستان، احداث كارخانه‌هاي پتروشيمي و كارخانجات جنبي آن و جلوگيري از قاچاق سوخت از جمله مزاياي اين طرح براي استان و كشور است.
استان سيستان و بلوچستان با بيش از ‪ ۱۸۷‬هزار كيلومتر مربع وسعت، هم مرز با كشورهاي پاكستان و افغانستان است و به دليل موقعيت خاص جغرافيايي روزانه مقاديري قابل توجهي مواد سوختي به آنسوي مرزها قاچاق مي‌شود.
خشكسالي‌هاي هشت سال اخير، نابودي درصد بالايي از بخش كشاورزي، جوان بودن جمعيت و نبود اشتغال و نرخ بالاي بيكاري از جمله مشكلات عمده سيستان و بلوچستان است كه با اجراي طرح انتقال گاز عسلويه به اين استان، بسياري از اين مشكلات حل خواهد شد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home