Pahra پهره

news about balochistan

Friday, September 22, 2006



کارشناس اداره سلامت جمعیت و خانواده در گفتگو با مهر خبر داد
کمترین و بیشترین آمار سزارین در سیستان و بلوچستان و اصفهان
کارشناس اداره سلامت جمعیت و خانواده گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده از گزارش های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، کمترین و بیشترین میزان سزارین به ترتیب در سیستان و بلوچستان و اصفهان انجام شده است.
پروین جلیلوند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، افزود: پایین بودن آمار سزارین در برخی استان ها نشان دهنده عدم تمایل زنان به انجام زایمان به روش سزارین نبوده ، بلکه ممکن است امکانات پزشکی در این استان ها کم بوده است. بنابراین بیشتر زایمان ها به روش طبیعی صورت گرفته باشد.
وی اظهار داشت: تا کنون دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آمارهای سزارین در شهرستان های تحت پوشش خود را به وزارت بهداشت اعلام کرده اند که شامل سزارین های ثبت شده در دانشگاه های علوم پزشکی ایران با میزان 9/52 درصد ، شهید بهشتی 7/57 درصد ، تهران 52 درصد ، اصفهان حدود 1/61 درصد ، آذربایجان شرقی 2/42 درصد ، اردبیل 1/43 درصد است.
کارشناس اداره سلامت جمعیت و خانواده افزود: ایلام 50 درصد ، بوشهر 3/57 درصد ، چهارمحال و بختیاری 42 درصد ، رفسنجان 9/45 درصد ، سمنان 52 درصد ، شاهرود 7/48 درصد ، قزوین 43 درصد ، قم 48 درصد ، گیلان 64 درصد ، مازندران 55 درصد ، مرکزی 42 درصد و یزد 44 درصد است.
وی تصریح کرد: بر اساس استانداردهای جهانی بهداشت ، میزان سزارین در هر کشور باید 10 تا 15 درصد مجموع زایمان ها باشد که این میزان به علت وجود شرایط مداخله ای پزشکی نیاز آن ضروری می شود. بنابراین در صورتی که آمار بیش از استاندارد جهانی باشد ، نشان دهنده این است که در این کشورها مشکل وجود دارد.
جلیلوند گفت: وزارت بهداشت بررسی های جدیدی در نظر گرفته تا از پزشکانی که سزارین را تجویز کرده اند اطلاعات لازم در مورد ضرورت سزارین نظیر وجود مشکلات جنینی ، مشکلات مادر و وجود 2 قلویی و چند قلویی که هم اکنون بیشتر مشاهده می شود را تا پایان سال جمع آروی کرده و با بررسی نتایج در صورت انتشار ، آن را سال آینده اعلام کند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۲:۰۳ , ۱۳۸۵/۰۶/۳۱
امانت داری و اخلاق مداری استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز می باشد.
© 2003-2005 Mehr News Agency

0 Comments:

Post a Comment

<< Home